Erken Boşalma

Erken boşalma nedir?

Amerikan Üroloji Derneği erken boşalmayı; boşalmanın istenilenden kısa sürede olması ve bunun sonucunda cinsel partnerlerden birinin veya her ikisinin kötü etkilenmesi olarak tanımlanmıştır.

Erken boşalma tipleri nelerdir?

İlk ilişki deneyiminden itibaren var olan ve süreklilik gösteren vajinal birleşmeden önce veya vajinal birleşme sonrası bir dakikadan kısa sürede boşalma durumuna primer/yaşam-boyu (lifelong) erken boşalma denir. Önceleri normal boşalma süresine sahip iken boşalma latens zamanında belirgin azalma olmasına (üç dakikadan daha az) sekonder erken boşalma denir.

Anteportal boşalma

Vajinal birleşme öncesinde boşalmanın görülmesi durumudur ve erken boşalmanın en şiddetli formudur.

Değişken erken boşalma

Tutarsız ve düzensiz şekilde erken boşalma şeklinde tanımlanır ve cinsel performansta normal bir varyasyon olarak kabul edilmektedir.

Subjektif erken boşalma;

Boşalma latens zamanı normal sınırlarda olmasına rağmen ilişki sırasında subjektif şekilde hızlı ejekulasyon algısına sahip olarak tanımlanır.

Erken boşalma için tedavi seçenekleri nelerdir?

Erken boşalma tedavisinde davranış tedavileri, psikoterapi, pelvik taban rehabilitasyonu, oral tabletler ve penis basına lokal anestezik ilaçlar kullanılmaktadır. Erken boşalma tedavisinde son 20 yılda penis başına Hyaluronic asit dolgu uygulamaları uygulanmaya başlandı. Dolgu uygulaması sonrası ilişkide boşalma süresinde 3-5 kat artış olabilir. Penis başına enjekte edilen dolgu 1-2 yıl içerisinde erimesine rağmen ilişki süresinde uzama olan hastalarda etkisinin 5 yıldan uzun sürdüğüne dair çalışmalar mevcuttur.

Penis başına dolgu işlemi nasıl uygulanır?

Öncelikle dolgu işleminin uygulanacağı bölge anestezik krem ile uyuşturulur. Penis başının sırt kısmında mukoza altına dolgu maddesi enjekte edilir. İşlem baştan sonra yaklaşık 30-45 dakika sürer. Ağrı ve kanama olmaz. Hasta işlem sonrası normal hayatına geri dönebilir.

Penis başına dolgu işlemi sonrası ne zaman ilişkiye girilebilir?

Hasta işlemden 5-6 gün sonra cinsel ilişkiye girebilir.